VIII Konferencija Ka održivom transportu 2023


Osma regionalna Konferencija Ka održivom transportu 2023 će se održati u četvrtak i petak, 2. i 3. novembra 2023 godine u Hotelu Mona Plaza Zlatibor.

Organizator Konferencije je Asocijacija rukovodilaca transporta i logistike TRANSPORTLOG, a izvršni organizator je Intico d.o.o.


Glavni cilj Konferencije je informisanje kompanija iz svih sektora privrede o aktuelnim problemima u transportu i logistici, i mogućim pristupima za njihovo rešavanje. Takođe, cilj je i okupljanje kompanija koje pružaju i koje koriste transportne i logističke usluge, kao i kompanija koje obavljaju prevoz za sopstvene potrebe. Još jedan od bitnih ciljeva je i direktna razmena iskustava i upoznavanje sa aktuelnim proizvodima i uslugama u transportu i logistici.

Konferencija je namenjena svim zainteresovanim pravnim i fizičkim licima koja se svakodnevno susreću sa izazovima u transportu i logistici rukovodiocima transportnih i logističkih kompanija rukovodiocima transporta rukovodiocima voznih parkova rukovodiocima logistike rukovodiocima nabavke predstavnicima distributera vozila goriva rezervnih delova pneumatika maziva rukovodiocima servisa za održavanje putničkih i teretnih vozila rukovodiocima kompanija za zbrinjavanje i tretman otpada rukovodiocima kompanija u svim granama privrede rukovodiocima transporta i voznih parkova u javnom sektoru rukovodiocima transporta i voznih parkova za sopstvene potrebe proizvođačima vozila, predstavnicima osiguravajućih društava i drugih finansijskih institucija predstavnicima javnih preduzeća predstavnicima državnih institucija i lokalnih samouprava predstavnicima strukovnih udruženja predstavnicima komora predstavnicima obrazovnih institucija i drugim učesnicima na tržištu transporta i logistike.

Okvirne teme Konferencije


Kotizacija


Kotizacija za učešće na Konferenciji obuhvata pravo učestvovanja, radni materijal, potvrdu o učešću, posluženje u toku pauza i svečanu večeru (četvrtak, 2. novembar).


Kotizacija iznosi 21.900 dinara + PDV za učesnike iz Srbije, dok za učesnike iz inostranstva kotizacija iznosi 190€ po učesniku.

U iznos kotizacije nije uračunata cena smeštaja. Za učesnike Konferencije, u Hotelu Mona Plaza Zlatibor obezbeđen je popust na cene smeštaja.

U toku održavanja Konferencije biće omogućeno komercijalno predstavljanje kompanija čija je delatnost direktno ili indirektno u vezi sa transportom i logistikom.


Cenovnik smeštaja


Cenovnik smeštaja na bazi polupansiona u Hotelu Mona Zlatibor za učesnike VIII Konferencije Ka održivom transportu 2023


Usluga obuhvata dva noćenja na bazi polupansiona u izabranoj sobi za vreme trajanja Konferencije, 1-3.11.2023. Cene su date po sobi.


UslugaCena po sobi
Jednokrevetna soba - polupansion, 1 osoba, 2 noćenja 189 €
Dvokrevetna soba - polupansion, 2 osobe, 2 noćenja 226 €

Raspored pansionskih obroka - bife sto as per chef

sreda, 1.11. - večera
četvrtak, 2.11. - doručak, ručak
petak, 3.11. - doručak

Gore navedene cene uključuju:

Gore navedene cene ne uključuju:


Kontakt za rezervaciju smeštaja:

Hotel Mona Plaza Zlatibor

tel: +381 31 841 021

email: Mona Plaza Zlatibor

web: www.monazlatibor.com


Cenovnik Mona Plaza Zlatibor [PDF 258kb]

Izveštaj sa održane VIII Konferencije Ka održivom transportu 2023


U organizaciji Asocijacije rukovodilaca transporta i logistike TransportLog, 2. i 3. novembra 2023. godine u hotelu Mona Plaza na Zlatiboru održana je VIII regionalna Konferencija Ka održivom transportu 2023.


Na Konferenciji su predstavljene aktuelne teme iz drumskog, železničkog i vazdušnog transporta, kao i logistike. Diskusija je obuhvatila izazove pred kojima se nalaze ovi sektori transporta. Organizatori i predavači su se potrudili da odgovore na sva pitanja učesnika Kongresa.

Konferenciju su otvorili Prof. dr Aleksandar Manojlović, redovni profesor Univerziteta u Beogradu i Predsednik Upravnog odbora Asocijacije TransportLog i Slobodan Karličić, pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Republike Srbije.

Ispred Asocijacije TransportLog, Prof. dr Aleksandar Manojlović se zahvalio Sponzorima i Partnerima ove Konferencije koji već godinama prate i pomažu njen rad i uručio Zahvalnice njihovim predstavnicima:

Program Konferencije se sastojao od više tematskih celina u okviru kojih je predstavljeno 17 tema, od kojih je 12 predstavljeno prvog dana.

Dr Dušan Radosavljević, Visoka tehnička škola strukovnih studija Niš, u pregledu tržišta transporta istakao je da sektor transporta mora da bude uvek spreman za značajne promene koje mogu da se očekuju u narednom periodu. Promene nastaju, sa jedne strane zbog razvoja tehnologije, ali i zbog drugih faktora, kao što su brza evolucija u organizaciji rada i prirodi radnih odnosa. Odgovornost je svih zainteresovanih strana u transportu da se pripreme za tu promenu – da njome upravljaju, minimiziraju njene troškove i maksimiziraju njene koristi.

Uroš Lazarević, Phoenix Pharma, predstavio je specifičnosti logistike u farmaciji, sa aspekta kvaliteta i bezbednosti (dobra distributivna praksa GDP, kvalifikacija logističke opreme i sistema) i brzine isporuke. S obzirom na visok stepen rasta E-commerce u svim ovlastima privrede, predstavljen je način prilagođavanja logistike na globalni trend razvoja E-commerce tržišta.

Vlada Marinković i Dragan Simović, Marinković-Hofmann, prikazali su rešenja firmi JALTEST i TEXA za dijagnostiku komercijalnih vozila sa SGW (Security Gateway) zaštitom. U cilju zaštite od potencijalnih sajber napada pojedini proizvođači vozila su ograničili pristup elektronskim sistemima putem dijagnostičkog EOBD konektora. Ovakav postupak proizvođača uslovljava servisiranje vozila, ali i njihovo redovno održavanje, samo u okviru ovlašćene servisne mreže i to ne samo u toku trajanja garantnog roka. To donosi ogromne probleme kako nezavisnim serviserima, tako i poslovnim sistemima koje u svom sastavu imaju sopstvene servisne radionice. Pojedini proizvođači univerzalnih dijagnostičkih uređaja su u saradnji sa proizvođačima ovih vozila ili samostalno ponudili rešenja za ovaj problem, kao što su JALTEST i TEXA.

Bojana Milutinović, Balkans Origin Charging Technologies, predstavila je uslove i izazove za masovnu elektrifikaciju vozila. Elektrifikacija transporta tereta i putnika je složen proces. Neki ciljevi koje postavljaju države su preambiciozni i daleko od realnosti. Postoje određeni razlozi koji mogu da uspore globalni prelazak na korišćenje električne energije u transportu.

Vukašin Bijelić, Fleet Management Team, naveo je karakteristike platforme za upravljanje punjačkom infrastrukturom i električnim vozilima – eDrive. Platforma podrazumeva praćenje i kontrolu punjača putem internet i mobilne aplikacije.

Momčilo Manojlović, PWW Niš, ukazao je na značaj bezbednog transporta litijumskih baterija i vozila sa litijumskim baterijama. Baterije koje sadrže litijum i vozila i uređaji koji sadrže ove baterije se u transportu posmatraju kao jedna vrsta opasnog tereta koji može da dovede do ugrožavanja i povrede ljudi, životinjskog sveta i životne sredine, pa shodno tome smeju da se prevoze samo po unapred utvrđenim pravilima i standardima. Za svaki pojedini vid transporta postoje relevantni međunarodni propisi UN koji definišu uslove za bezbedan transport litijumskih baterija. Kod oštećenih ili neispravnih vozila kada oštećenja imaju uticaj na bezbedan rad baterija, baterije moraju da se uklone i prevezu u skladu sa zahtevima ADR.

Žarko Vukčević, Lagermax Logistics, predstavio je rešenja za transport, logistiku i reciklažu Li-Ion baterija, uz korišćenje patentirane transportne ambalaže proizvođača LogBATT. Sistem Safety BATTbox je razvijen da bi omogućio bezbedan transport ispravnih i neispravnih malih i velikih litijum-jonskih baterija u skladu sa najnovijim propisima za transport opasne robe, pri čemu su ispunjeni BAM zahtevi prema ADR 2023 i US DOT.

Ivana Krsmanović Marković, BEXexpress, predstavila je zeleni transport i logistiku u okviru Zelene agende BEX-a. Za različite potrebe BEXexpress koristi tri vrste električnih vozila. Za snabdevanje vozila električnom energijom implementirani su različiti modeli punjača. Ova raznovrsnost električnih vozila omogućava odgovor na različite potrebe i obezbeđenje održive i efikasne dostave. Prikazana su iskustva i izazovi u planiranju prevoznih puteva za električna vozila koji se odnose na tovarni prostor, sezonske promene, infrastrukturu punjača i prilagođavanje lokacija za smeštaj vozila.

Oskar Koso, Balkanprogres, je predstavio je iskustva u primeni PROCheck Tire Management Software za upravljanje pneumaticima. PROCheck obuhvata sistem za merenje dubine dezena peumatika i za merenje pritiska u pneumaticima, Android i iOS aplikaciju za povezivanje sa alatima za merenje i web aplikaciju sa pregledom stanja pneumatika sa izveštajima o trenutnom stanju i planiranim vrednostima. Modeli korišćenja mogu da budu in house i outsource.

Ivana Umeljić, Sava osiguranje, predstavila je prvo Portal za osiguranje robe u transportu koji je namenjen organizatorima prevoza, špediterima, brodskim agentima, posrednicima i zastupnicima u osiguranju, agencijama i drugim pravnim licima vezanih za transport robe svuda u svetu. S obzirom na vrlo dinamično okruženje u kome se transportno poslovanje sprovodi, realizacija ove inicijative elektronskog poslovanja uvrstilo je ovaj projekat u pionire elektronskog poslovanja u Srbiji. Predmet ovog projekta, jedinstvenog na srpskom tržištu, predstavlja jednostavan i efikasan način da osiguravajuće društvo komunicira sa ugovornim partnerima, da se pojednostave i ubrzaju poslovni procesi i sprovode isti, a sve to na jednom mestu uz pomoć ove aplikacije.

Prof. dr Branislav Bošković, Univerzitet u Beogradu - Saobraćajni fakultet, predstavio je temu Kako razviti, odabrati i primeniti pokazatelje produktivnosti za železničkog prevoznika. Određivanje i tumačenje produktivnosti kao ključnog faktora konkurentnosti nekog preduzeća je prilično složeno i kompleksno. Posebno se to odnosi na železnička preduzeća u uslovima jedinstvenog evropskog železničkog i transportnog prostora. Zbog teškoća u određivanju zbirnog autputa i inputa poslovanja u određivanju ukupne produktivnosti preduzeća, teorija i praksa ekonomije preduzeća uvodi pokazatelje parcijalne produktivnosti. Iako se produktivnost rada smatra ključnom parcijalnom produktivnošću, velika vrednost sredstava za rad u transportu nalaže sagledavanje njihovih parcijalnih produktivnosti kako bi odgovorni menadžeri mogli da identifikuju slaba mesta za poboljšanja. U tom kontekstu osnovni preduslov za pozitivno finansijsko poslovanje železničkih prevoznika je efikasno i efektivno korišćenje sredstava za rad kao što su lokomotive, železnička kola i radna snaga. Postavlja se pitanje kako sistematizovati skup čitavog niza parcijalnih pokazatelja produktivnosti po nivoima upravljanja da bi se donosile odluke u smislu definisanja ciljnih vrednosti parcijalnih produktivnosti, uočila slaba mesta i donosile odgovarajuće mere. U radu je ovaj problem rešavan generalno za jednog železničkog prevoznika robe.

Prof. dr Vladimir Momčilović, Univerzitet u Beogradu - Saobraćajni fakultet, predstavio je modele naplate električne energije za punjenje baterija e-vozila. Razvijene države širom sveta opredelile su se za električna vozila kao rešenje za smanjenje zagađenja vazduha i zaustavljanje klimatskih promena. Jedan od očekivanih problema, za koji se još traže održiva rešenja, predstavlja snabdevanje električnom energijom rastućeg broja korisnika e-vozila bez ugrožavanja stabilnosti elektroenergetskog sistema. Naplata snabdevanja e-vozila električnom energijom i njeno učešće u eksploatacionim troškovima zbog toga postaje sve značajnije. U ovom radu prikazani su neki od aktuelnih modela naplate za punjenje baterija e-vozila, potencijalni problemi i otvorena pitanja u domenu snabdevanja električnom energijom i izazovi u oblasti komercijalnih e-vozila.

Prof. dr Slavica Dožić, Univerzitet u Beogradu - Saobraćajni fakultet, analizirala je flotu u robnom transportu u vazdušnom saobraćaju. Flota koja se u avio-kompanijama koristi za robni transport se sastoji od teretnih i putničkih aviona koji robu prevoze u svojim bagažnicima. Broj putničkih aviona je veći u poređenju sa teretnim, ali je njihov raspoloživi kapacitet manji. Stoga nije neočekivano da se više od polovine robe u svetskom vazdušnom transportu prevozi teretnim avionima. U ovom radu je data analiza i prognoza proizvodnje teretnih aviona u svetu. Takođe je analizirana veličina i struktura flote koja se koristi za prevoz robe na evropskom tržištu, kao i učešće teretnih aviona u celokupnoj floti.

Dejan Vasiljević, DEKRA, predstavio je način sertifikacije lica za siguran utovar i viljuškariste. Nepravilno obezbeđen teret predstavlja rizik, a da bi se rizik izbegao na teritoriji Evropske unije lice koji vrši utovar mora da ima sertifikat za siguran utovar.

Prof. dr Aleksandar Manojlović, Univerzitet u Beogradu - Saobraćajni fakultet, predstavio je Servitizaciju u transportu. Izvorno, servitizacija je strategija za stvaranje vrednosti pružanjem usluga od strane proizvođačke industrije. Servitizacija se smatra jednim od glavnih pravaca razvoja u saobraćaju i transportu. Ona sa sobom nosi davanje značaja pristupu osnovnim sredstvima, odnosno vozilima, dok vlasništvo nad njima stavlja u drugi plan. Stoga, ovakav pristup donosi različite rezultate u načinu rada i poslovanju organizacija koje realizuju transportne aktivnosti.

Nenad Milovanović je predstavio Kriterijume i modele za nabavku vozila. Transportne kompanije, prilikom nabavke vozila, susreću se sa izazovima: koji model primeniti prilikom nabavke vozila, kako definisati opšte i posebne uslove nabavke, na koji način izvršiti efikasno istraživanje tržišta vozila, koje elemente koristiti prilikom definisanja tehničkog zadatka, odnosno tehničkih karakteristika vozila, kako sprovesti proces evaluacije, kako definisati i uniformisati tendersku dokumentaciju. Detaljno je prikazao metodologiju nabavke teretnih vozila primenom analize troškova posedovanja TCO (Total cost of ownership) za vreme eksploatacionog perioda vozila, kao i primere definisanja tehničkih specifikacija vozila. Proces nabavke u transportnim kompanijama je složen proces koji zahteva definisanje kriterijuma u svim fazama nabavke, od istraživanja tržišta i definisanje predmeta nabavke do zaključivanja ugovora i praćenja realizacije ugovora. Pretpostavke i improvizacije potrebnih kriterijuma su nedopustive ukoliko se želi kvalitetan i svrsishodan rezultat. Naglašava se uloga Rukovodioca voznog parka, njegovih tehničkih veština i strateških osobina u pogledu sagledavanja celokupnog transportnog procesa. Njegova uloga mora da bude odlučujuća u upravljanju kompletnim procesom nabavke.

U toku diskusija nakon svake predstavljene teme iznosila su se mišljenja, stavovi, postavljala se pitanja i pružali relevantni odgovori učesnicima.

Organizatori se zahvaljuju svim Sponzorima i Partnerima koji su podržali Konferenciju, predavačima koji su dali poseban duh i održali Konferenciju Ka održivom transportu 2023 na zavidnom nivou i učesnicima iz Srbije, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Makedonije i Crne Gore.

Biće nam zadovoljstvo da se ponovo susretnemo i naredne godine na Transportnom Kongresu 2024, koji će se održati 7-8. novembra 2024. godine u Hotelu Mona Plaza Zlatibor.

Izvršni organizator